“A médiás csaj”

Minden úgy kezdődött, mint a mesékben. Úgy készültem az Interetnikai fesztiválra, mint a székely legény, mikor elindult a nagyvilágba szerencsét próbálni. Nem tudtam, hogy mi lesz konkrétan a feladatom, csak elvittem magammal a fényképezőgépem és a kis rózsaszín laptopom.

Mikor odaérkeztünk, egy kedves Tanárnő felvilágosított, hogy az én feladatom a szakmai beszélgetések megörökítése lesz, úgy képekben, mint írásban. A fotózásra én is gondoltam, de arra nem, hogy írnom kell. Nagyon megijedtem. Én még sosem írtam. Most mi lesz, ha nem jól írok? Ha nem jól fogalmazok? Ha nem felelek meg az elvárásoknak?

De megpróbáltam, és úgy éreztem, nem okoztam nagy csalódást. A tanárnőknek is köszönhetem, mivel próbáltak olyan feladatokat adni nekem, amikhez én is értek, ami az én szakterületem is. Mindig megbeszéltük, hogy mire is van szükség, mit segíthetek, és hogyan tehetem könnyebbé a tanáraim, teatrológus társaim munkáját.

Ami nagyon jó volt, és amit élvezettel csináltam egész héten, az az előadásokról való fényképek készítése. Nagy örömmel ültem sokszor az első sorokban, hogy elkaphassam azt a pillanatot, ami tele van érzésekkel, figyeltem a fényeket, összpontosítottam a kép tisztaságára, a változó fények után gyorsan állítottam át a gépet, a legtöbbet akartam kihozni a képekből. Mindenik előadás után alig vártam, hogy visszanézzem a képeket, hogy újra leellenőrizzem, hogy jól dolgoztam-e.

Mindent összegezve nagyon örültem, hogy részt vehettem ezen a fesztiválon, ami számomra egy gyakorlati hét volt, kipróbálhattam magam az írásban és a színházfotózásban.

(enikő)

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

